Kalendář
<< | 3 / 2014 | >> | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 |
Aktivní škola
Ovoce do škol
Projekty
Odkazy
Co vás nejvíc zajímá
Projekty
Základní škola a mateřská škola
VIZE
UČÍME (SE) SMYSLUPLNĚ Učíme (se) věcem, které využijeme v životě.
Respektujeme individuální potřeby.
KOMUNIKUJEME Aktivně vytváříme prostor pro otevřenou a konstruktivní komunikaci mezi všemi účastníky vzdělávání. Nasloucháme a respektujeme.
JE NÁM SPOLU DOBŘE Budujeme bezpečné a příjemné prostředí, které motivuje. Důvěřujeme si navzájem.
HLEDÁME NOVÉ CESTY Neustále hledáme způsoby, jak zkvalitnit výuku. Připravujeme žáky a děti pro budoucnost.
Charakteristika školy
Naše škola se nachází ve velmi malebné obci Ořechov v okrese Uherské Hradiště. Je umístěna v centru obce za zámkem a má více než 130letou tradici. Patří mezi malotřídní školy, jejichž typickým znakem je to, že se v nich společně vzdělávají žáci více ročníků. Patříme také mezi výjimkové školy, neboť počet žáků nedosahuje na počty dané vyhláškou. Finančně nás podporuje zřizovatel, který přítomnost školy v obci vítá a podporuje vzhledem ke společnému kulturnímu dění v obci.
Nízké počty žáků ve třídách dávají velký prostor k individuálnímu přístupu pedagogů k jednotlivým žákům, průběžné sledování pokroku, ke vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Ale i přes tento nízký počet žáků výuka potřebuje dokonalou organizaci vyučovací hodiny, pedagogickou tvořivost a uplatňování moderních a alternativních metod výuky.
Náš školní vzdělávací program Pohádková škola vytváří prostor pro přirozené, příjemné a inspirativní prostředí, ve kterém se děti cítí bezpečně a dobře, kde jsou motivovány ke vzdělávání a kde jsou uznávány jejich individuální potřeby. Organizujeme mimo jiné kurzy plavání, akce pro rodiče, děti a přátele naší školy. Žáci při organizování akcí získávají zkušenosti s plánováním, přípravami i realizací samotných akcí. Poznávají, že se jedná o náročnou činnost, kde je zapotřebí kolektivní práce. Akce školy připravované pro veřejnost jsou hojně navštěvovány. Spolupracuje s místními organizacemi. Pořádáme řadu soutěží pro naše žáky, také se aktivně zapojujeme do soutěží sportovních, matematických a výtvarných. Vztahy ve škole jsou téměř rodinné. Děti se navzájem dobře znají napříč ročníky, učí se spolupráci, vzájemné pomoci a respektu. Menší kolektiv usnadňuje vzájemnou komunikaci, učitelé mohou pružněji reagovat na případné kázeňské problémy a snadněji zachytit negativní jevy vznikající mezi žáky.
Také spolupráci mezi učiteli lze považovat za příkladnou. Se zřizovatelem úzce spolupracujeme na vybudování nové základní školy, která by navazovala a byla propojena se školou mateřskou. Společně se zabýváme vyhledáváním dotačních titulů, které by financování školy v obci podpořily.
Součástí školy je škola mateřská, která je umístěna v samostatné budově nacházející se mimo areál školy. Pro předškolní vzdělávání slouží dvě třídy, ve kterých jsou vzdělávány děti od 2 do 7 let. V MŠ bylo využíváno obou pater, první patro na práci s malými dětmi, druhé patro na práci s předškoláky. Máme moderní a multifunkční vybavení školky.
Naše motto: „Pohoda a slunce v duši, to nám náramně vždy sluší. Objevujeme spolu celý svět, všemu budeme brzy rozumět.“
Hlavní principy výchovy:
P - poznávání prostředí, ochrana živé i neživé přírody, světa
O - ohleduplnost a tolerance k ostatním
H - hra a hravost = radost ze života
O - ochota spolupracovat, přijímat nové věci
D - dovednosti = rozvíjení schopností, zručnosti, nadání a talentu
A - aktivní a asertivní = aktivní přístup k životu spojený s asertivitou, podněcováním schopnosti prosadit svůj názor a myšlenku
Mateřská škola se zaměřuje všeobecný rozvoj dětí (samostatnost, logické myšlení, předmatematické představy, předčtenářské dovednosti, výtvarné dovednosti, spolupráci a další) a hlavně na grafomotoriku, která je pro děti v předškolním věku důležitá.
Naplňování cílů a priorit mateřské školky probíhá pod pravidelnou kontrolou,
s pravidelným vyhodnocováním témat, akcí a doplňujících výchovně – vzdělávacích programů.
Filosofií a cílem mateřské školy je uspokojit základní potřeby dítěte, rozvíjet jeho samostatné myšlení, zdravé sebevědomí, a to cestou přirozené výchovy, položit základy celoživotního vzdělávání všem dětem podle jejich možností, schopností, zájmů a potřeb, respektovat osobnost a individuální zvláštnosti každého dítěte, nadále rozvíjet péči o děti se specifickými vzdělávacími potřebami, rozšiřovat povědomí o kulturním dědictví našich předků, zakládat a rozvíjet prvky ekologického myšlení a chování.
Důraz je kladen na pohodovou atmosféru ve školce, na individuální přístup k dítěti, na děti nadané, na děti se specifickými potřebami, na součinnost s rodinou a přípravu dítěte pro bezproblémový přechod do základní školy.
Věříme, že právě malé školy jsou tou nejlepší cestou prevence šikany a nejlepším řešením, jak se vyhnout školnímu neúspěchu žáků.