Kalendář

<<4 / 2017>>
PoÚtStČtSoNe
      1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Zobrazit kalendář

Aktivní škola

Ovoce do škol

Naše škola je zapojena do projektu OVOCE DO ŠKOL www.ovocedoskol.eu


Projekty

Podporují nás

Základní škola a mateřská škola

Blue Sea Photo Collage Facebook Cover.PNG, 492x277, 338.68 KB

VIZE

UČÍME (SE) SMYSLUPLNĚ Učíme (se) věcem, které využijeme v životě.
Respektujeme individuální potřeby.
KOMUNIKUJEME Aktivně vytváříme prostor pro otevřenou a konstruktivní komunikaci mezi všemi účastníky vzdělávání. Nasloucháme a respektujeme.

JE NÁM SPOLU DOBŘE Budujeme bezpečné a příjemné prostředí, které motivuje. Důvěřujeme si navzájem.
HLEDÁME NOVÉ CESTY Neustále hledáme způsoby, jak zkvalitnit výuku. Připravujeme žáky a děti pro budoucnost.

Charakteristika školy

Naše škola se nachází ve velmi malebné obci Ořechov v okrese Uherské Hradiště. Je umístěna v centru obce za zámkem a má více než 130letou tradici. Patří mezi malotřídní školy, jejichž typickým znakem je to, že se v nich společně vzdělávají žáci více ročníků. Patříme také mezi výjimkové školy, neboť počet žáků nedosahuje na počty dané vyhláškou. Finančně nás podporuje zřizovatel, který přítomnost školy v obci vítá a podporuje vzhledem ke společnému kulturnímu dění v obci.

Nízké počty žáků ve třídách dávají velký prostor k individuálnímu přístupu pedagogů k jednotlivým žákům, průběžné sledování pokroku, ke vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Ale i přes tento nízký počet žáků výuka potřebuje dokonalou organizaci vyučovací hodiny, pedagogickou tvořivost a uplatňování moderních a alternativních metod výuky.

Náš školní vzdělávací program Pohádková škola vytváří prostor pro přirozené, příjemné a inspirativní prostředí, ve kterém se děti cítí bezpečně a dobře, kde jsou motivovány ke vzdělávání a kde jsou uznávány jejich individuální potřeby. Organizujeme mimo jiné kurzy plavání, akce pro rodiče, děti a přátele naší školy. Žáci při organizování akcí získávají zkušenosti s plánováním, přípravami i realizací samotných akcí. Poznávají, že se jedná o náročnou činnost, kde je zapotřebí kolektivní práce. Akce školy připravované pro veřejnost jsou hojně navštěvovány. Spolupracuje s místními organizacemi. Pořádáme řadu soutěží pro naše žáky, také se aktivně zapojujeme do soutěží sportovních, matematických a výtvarných. Vztahy ve škole jsou téměř rodinné. Děti se navzájem dobře znají napříč ročníky, učí se spolupráci, vzájemné pomoci a respektu. Menší kolektiv usnadňuje vzájemnou komunikaci, učitelé mohou pružněji reagovat na případné kázeňské problémy a snadněji zachytit negativní jevy vznikající mezi žáky.

Také spolupráci mezi učiteli lze považovat za příkladnou. Se zřizovatelem úzce spolupracujeme na vybudování nové základní školy, která by navazovala a byla propojena se školou mateřskou. Společně se zabýváme vyhledáváním dotačních titulů, které by financování školy v obci podpořily.

Součástí školy je škola mateřská, která je umístěna v samostatné budově nacházející se mimo areál školy. Pro předškolní vzdělávání slouží dvě třídy, ve kterých jsou vzdělávány děti od 2 do 7 let. V MŠ bylo využíváno obou pater, první patro na práci s malými dětmi, druhé patro na práci s předškoláky. Máme moderní a multifunkční vybavení školky.

Naše motto: „Pohoda a slunce v duši, to nám náramně vždy sluší. Objevujeme spolu celý svět, všemu budeme brzy rozumět.“

Hlavní principy výchovy:

P - poznávání prostředí, ochrana živé i neživé přírody, světa

O - ohleduplnost a tolerance k ostatním

H - hra a hravost = radost ze života

O - ochota spolupracovat, přijímat nové věci

D - dovednosti = rozvíjení schopností, zručnosti, nadání a talentu

A - aktivní a asertivní = aktivní přístup k životu spojený s asertivitou, podněcováním schopnosti prosadit svůj názor a myšlenku

Mateřská škola se zaměřuje všeobecný rozvoj dětí (samostatnost, logické myšlení, předmatematické představy, předčtenářské dovednosti, výtvarné dovednosti, spolupráci a další) a hlavně na grafomotoriku, která je pro děti v předškolním věku důležitá.

Naplňování cílů a priorit mateřské školky probíhá pod pravidelnou kontrolou,
s pravidelným vyhodnocováním témat, akcí a doplňujících výchovně – vzdělávacích programů.

Filosofií a cílem mateřské školy je uspokojit základní potřeby dítěte, rozvíjet jeho samostatné myšlení, zdravé sebevědomí, a to cestou přirozené výchovy, položit základy celoživotního vzdělávání všem dětem podle jejich možností, schopností, zájmů a potřeb, respektovat osobnost a individuální zvláštnosti každého dítěte, nadále rozvíjet péči o děti se specifickými vzdělávacími potřebami, rozšiřovat povědomí o kulturním dědictví našich předků, zakládat a rozvíjet prvky ekologického myšlení a chování.

Důraz je kladen na pohodovou atmosféru ve školce, na individuální přístup k dítěti, na děti nadané, na děti se specifickými potřebami, na součinnost s rodinou a přípravu dítěte pro bezproblémový přechod do základní školy.

Věříme, že právě malé školy jsou tou nejlepší cestou prevence šikany a nejlepším řešením, jak se vyhnout školnímu neúspěchu žáků.

Prohlášení o přístupnosti
© 2011 - Základní škola a mateřská škola Ořechov • Realizace web studio dat